طرز تهیه سود پرک از سود مایع
طرز تهیه سود پرک از سود مایعReviewed by پارس سود on Jul 30Rating: 3.5طرز تهیه سود پرک از سود مایع - سود مایع پارس سودطرز تهیه سود پرک از سود مایع - سود مایع 50% - سود مایع پارس سود - سود مایع در بشکه های 220 لیتری - سود مایع تحویل تهران - سود مایع صادراتی

سود مایع یا هیدروکسید سدیم ماده ای است خورنده و از خانواده مواد قلیایی که برای نگهداری این ماده و یا استفاده در چرخه تولید ، می بایست از لوله و اتصالات مخصوص استفاده گردد . معمولاً از ورق نیکل که قابلیت ضد خورندگی دار در کارخانجات استفاده می شود. به منظور سهولت در حمل و نقل، نگهداری و استفاده، سود مایع به سود پرک جامد تبدیل می شود. استفاده از سود کاستیک مایع با کیفیت و همچنین استفاده از تجهیزات به روز برای تولید سود پرک از سود مایع موجب بدست آمدن محصول با کیفیت و با خلوص بالا می شود.

طرز تهیه سود پرک پارس سود از سود مایع:

سود سوز آور مایع با استفاده از فرایند هیدرولیز محلول آب نمک تولید می شود، سود مایع در پتروشیمی ها و واحد های تولیدی سود مایع تولید شده و ضمن انتقال توسط تانکرهای مخصوص به واحد های تولیدی سود پرک، در مخازن مخصوص تعبیه شده در واحد های تولیدی تخلیه می گردد.

واحد های تولید سود سوز آور مایع همزمان با تولید سود مایع ، اسید کلریدریک ، آب ژاول ، پرکلرین ، گاز کلر و سایر مواد شیمیایی دیگر را نیز به عنوان مشتقات تولیدی ، تولید می نماید.

سود کاستیک مایع در کارخانجات از مخزن اصلی به مخزن هوایی کوچک منتقل و سپس به دست سینی های نیکل سرریز می شود و با حرارت ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد از سود مایع ۵۰% به ۹۸% تغلیظ می گردد. سود مایع پس از حرارت کافی به سمت دستگاه درایو خنک کن منتقل و با سرمایش به ورقه های نازک پرک در دیواره حلقوی گرایف تبدیل می گردد. در این فرایند ، آب موجود در سود کاستیک مایع تبخیر شده و محصول فرایند، سود پرک با آنالیز ۹۸% حاصل می شود.

سود پرک به محض تبدیل به ورقه های پرک ، در کیسه های ۲۵ کیلویی دو لایه بسته بندی می شود. این امر مانع از جذب رطوبت توسط محصول سود  کاستیک پرک تولید شده و کلوخه شدن آن می شود.